خودرو

خودرو

خودرو

خودرو

نگاهی به مینیاتور

نگاهی به مینیاتور

ظرفیت موتور خودرو کاملا” ایرانی ساخت سایپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است . موتور انژکتوری این خودرو با توجه به آلایندگی و مصرف سوخت اندک استاندارد یورو 3 را دارا می باشد و قادر است استاندارد یورو 4 را نیز دریافت نماید .

دیگر امکانات و تجهیزات مناسب این خودرو با ظرفیت حمل 5 سرنشین و امکانات و تجهیزات مناسب ، دارای صندوق عقب بزرگ و تسمه های فولادی داخل دربها جهت حفاظت بیشتر سرنشینان است که امکان راحتی و ایمنی را برای سفر و گردشگری خانواده های ایرانی فراهم می کند . خودروی ساخت سایپا پنج دنده بوده و موتور آن دارای 80 اسب بخار قدرت می باشد و سرعت آن حداکثر 200 کیلومتر در ساعت ومجهز به ترمز دیسکی چرخ جلو با سیستم خنک کننده است .

کولر ، فرمان هیدرولیک ، شیشه بالابر برقی دربهای جلو و عقب ، قفل مرکزی ، سپر رنگ بدنه و صندلی قابل تنظیم در ارتفاع را از دیگر تجهیزات این خودرو می توان عنوان کرد و گفت خودروی ساخت سایپا در صورت تقاضا در بازار به ایربگ ( کیسه ایمنی هوا ) و ترمزضد قفل ( ای .بی .اس ) و گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد شد. با تولید این خودروی جدید در رنگها ، مدلها و با تجهیزات مختلف هموطنان گزینه های بیشتری برای انتخاب یک خودرو با کیفیت بالا ترو مجهزتر خواهند داشت .

قرار بود این خودرو با قیمتی زیر 10 میلیون تومان به بازار عرضه شود. اما قیمت نهایی آن 11 میلیون و هفتصد هزار تومان آنهم برای مدل پایه اعلام شد. پیش فروش خودروی کاملا ایرانی مینیاتور از بهمن ماه سال جاری شروع و این خودرو در نیمه نخست سال آینده به بازار عرضه می‌شود. این خودرو در کارخانه سایپای کاشان و با ظرفیت سالانه 200 هزار دستگاه، تولید خواهد شد.
در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.به گزارش خبر خودرو، مدیر فروش و بازاریابی سایپا اعلام کرد: مرحله نخست پیش فروش خودروی مینیاتور 22 بهمن ماه آغاز می شود. در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.

وی با بیان اینکه تیراژتولید این خودرو بیش از تعدادی است که پیش فروش می شود خاطر نشان کرد : همزمان با پیش فروش مینیاتور ، تعدادی را نیز به صورت فروش فوری عرضه خواهیم کرد و قطعاً قیمت آن زیر 10 میلیون تومان خواهد بود.وی در ادامه با اظهار اینکه خودروی مینیاتور هم به لحاظ ظاهر و مشخصات فنی و هم به جهت قیمت ، خودروی بسیار مناسبی می باشد ، در خصوص بازار این خودرو تصریح کرد: هم اکنون برای تیراژ بالای این خودرو در حال برنامه ریزی هستیم اما در سال آینده این میزان تیراژ تولید را نخواهیم داشت ولی از سالهای بعد به تدریج تیراژ تولید آن را افزایش خواهیم داد.

مدیر فروش و بازاریابی سایپا همچنین با مثبت خواندن بازار صادراتی این خودرو اظهار داشت : هدف اصلی از عرضه مینیاتور ، کسب بازار صادراتی است و به دلیل اینکه این محصول ، کاملاً تولید داخل است ، برنامه صادرات آن نیز در دست خود ما می باشد .فرزاد نشان در ادامه به قیمت این خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی های این خودرو ، می توان آن را با قیمت بالاتری نیز به فروش رساند ولی به دلیل اینکه این کار در سایپا به عنوان حرکتی ملی می باشد ، قیمت آن زیر 10 میلیون خواهد بود تا مبنای خوبی برای تولید خودروهای بعدی باشد.وی در خاتمه در خصوص وضعیت تولید پراید با ورود مینیاتور اظهار داشت : با توجه به تیراژ محدود مینیاتور ، پراید همچنان بازار و مشتریان خاص خود را خواهد داشت و این خودرو جایگزین محصول دیگری نمی شود بلکه مکمل محصولات دیگر سایپا می باشد.

miniator

مشخصات فنی (مینیاتور) سایپا:

امکانات استاندارد مینیاتور:
سیستم قفل مرکزی
سیستم تهویه مطبوع (Air Condition)
سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
CD player
شیشه برقی جلو و عقب

مشخصات عمومی مینیاتور:
نوع بدنه:    سدان
ظرفیت سرنشین:   4 نفر
تعداد درب ها:     4 درب

مشخصات موتور مینیاتور (تیبا):
نوع:     SI MPFI
تعداد سیلندر:    4 سیلندر خطی
قطر سیلندر:   75.5 میلی متر
کورس پیستون:   83.6 میلی متر
حجم موتور:  1500 سی سی
حداکثر قدرت:    78 hp-5500 rpm
حداکثر گشتاور:  126 نیوتن متر، 4000rpm
تعداد سوپاپ:     8 سوپاپ
آلاینده خروجی:    Euro 3

سیستم سوخت رسانی:
نوع:   انژکتوری
سوخت:  بنزین
پمپ سوخت رسان:  الکتریکی
ظرفیت باک:  41 لیتر

گریبکس:
نوع:    دستی

سیستم تعلیق جلو مینیاتور:
نوع:    مک فرسون
نوع فنر:   لول
جذب کننده شک:   گازی (کم فشار)
سیستم تعلیق عقب:
نوع:    اکسل پیچشی
نوع فنر:   لول
چذب کننده شک:   گازی (پر فشار)

سیستم فرمان:
نوع:    هیدرولیکی
کمترین شعاع گردش:   5.25 متر

رینگ و لاستیک:
نوع تایر:  رادیال
سایز تایر:   175/70 R13 82H
سایز رینگ:   13*5J, Offset=40

اوزان:
وزن بدون سرنشین:    1013 کیلوگرم
وزن با سرنشین و باک پر:   1347 کیلوگرم

ابعاد مینیاتور:
طول:  4105 میلی متر
عرض:   1635 میلی متر
ارتفاع:   1484 میلی متر
حداقل فاصله تا زمین:   160 میلی متر

قیمت پایه: 11,700,000 تومان

miniator-back

نظرات 3 + ارسال نظر
ناشناس جمعه 27 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ

4سال هست مردم رو گذاشتند سر کار

سرباز گمنام جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ق.ظ

همان پراید رو دارنند میفروشن با قیمت 12 میلیون با کمی تقویت

نازنین جمعه 17 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ق.ظ

ماشین جالبیه اما از پشت جلوه نداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد